Pascal and Francis Bibliographic Databases

Help

Search results

Your search

kw.\*:("Trouble de l'apprentissage")

Filter

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Document Type [dt]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Publication Year[py]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Discipline (document) [di]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Language

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Author Country

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Origin

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Results 1 to 25 of 1050

  • Page / 42
Export

Selection :

  • and

Early Exposure to Anesthesia and Learning Disabilities in a Population-based Birth CohortWILDER, Robert T; FLICK, Randall P; SPRUNG, Juraj et al.Anesthesiology (Philadelphia). 2009, Vol 110, Num 4, pp 796-804, issn 0003-3022, 9 p.Article

Le développement cognitif et ses troubles, de la petite enfance à l'adolescenceGEORGE, Florence.Développements (Marseille). 2010, Num 6, issn 2103-2874, [48 p.]Serial Issue

Influence of instruction in mathematics for low performing students on strategy use = L'influence de l'enseignement en mathématiques sur l'utilisation d'une stratégie chez les élèves à faible rendementTIMMERMANS, R. E; VAN LIESHOUT, E. C. D. M.European journal of special needs education. 2003, Vol 18, Num 1, pp 5-16, issn 0885-6257, 12 p.Article

Why wait for dementia? = Pourquoi attendre la démence ?WATCHMAN, Karen.Journal of learning disabilities (London). 2003, Vol 7, Num 3, pp 221-230, issn 1469-0047, 10 p.Article

Lire et dé-lire = Literacy and illiteracyNETCHINE, S.Raison présente. 1994, Num 110, pp 43-52, issn 0033-9075Article

Comparing the efficacy of team based learning strategies in a problem based learning curriculumANWAR, Khurshid; AHAD SHAIKH, Abdul; RANJAN DASH, Nihar et al.APMIS. Acta pathologica, microbiologica et immunologica Scandinavica. 2012, Vol 120, Num 9, pp 718-723, issn 0903-4641, 6 p.Article

Troubles neurodéveloppementaux touchant les apprentissages chez l'enfant de 3 à 12 ans : SURVEILLANCE DE L'ENFANT DE 3 A 12 ANS = Specific impairements and neurodevelopmental disorders in 3- to 12-year olds : Observation of the child from 3 to 12 yearsFORGEOT D'ARC, Baudouin; DUBAIL-SBASNIK, Christelle; LEGAY, Vassilissa et al.La Revue du praticien (Paris). 2011, Vol 61, Num 4, pp 485-490, issn 0035-2640, 6 p.Article

The credentials of brain-based learning = Les attributs de l'apprentissage basé sur la neurophysiologieDAVIS, Andrew.Journal of philosophy of education. 2004, Vol 38, Num 1, pp 21-35, issn 0309-8249, 15 p.Article

Caracteristicas estructurales del texto narrativo, escrito por alumnos con dificultades en el aprendizaje = Structural characteristics of narrative texts written by students with learning difficulties = Caractéristiques culturelles des textes narratifs écrits par les étudiants ayant des troubles de l'apprentissageMATA, Francisco Salvador.Revista de ciencias de la educación (Madrid). 2004, Num 198-99, pp 285-305, issn 0210-9581, 21 p.Article

L'avenir professionnel des jeunes en grande difficulté scolaireBACHELOT, B.Enseignement Technique (L'). 1989, Num 142, pp 58-62Article

Anesthesia for Cesarean Delivery and Learning Disabilities in a Population-based Birth CohortSPRUNG, Juraj; FLICK, Randall P; WARNER, David O et al.Anesthesiology (Philadelphia). 2009, Vol 111, Num 2, pp 302-310, issn 0003-3022, 9 p.Article

RTI (Response to Intervention) : Rethinking special education for students with reading difficulties (yet again) : Current Issues in Special Education and Reading Instruction = RTI : repenser l'enseignement spécial pour les enfants présentant des troubles de la lectureGERSTEN, Russell; DIMINO, Joseph A.Reading research quarterly. 2006, Vol 41, Num 1, pp 99-108, issn 0034-0553, 10 p.Article

Narrative study of a high school English teacher's beliefs about teaching students identified as having a disabilityDEL ROSARIO, B.International journal of inclusive education. 2006, Vol 10, Num 6, pp 645-655, issn 1360-3116, 11 p.Article

A survey of self-advocacy groups for people with learning disabilities in an english region: Part II = Une enquête sur les groupes de personnes atteintes de troubles de l'apprentissage en Angleterre, deuxième partieMCNALIY, Steve.Journal of learning disabilities (London). 2003, Vol 7, Num 3, pp 231-250, issn 1469-0047, 20 p.Article

The prevalence of autistic spectrum disorders in people using a community learning disabilities service = La prédominance des problèmes d'autisme parmi les habitués d'une communauté de personnes atteintes de troubles de l'apprentissageJULIAN HARE, Dougal; CHAPMAN, Melanie; FRASER, Janelle et al.Journal of learning disabilities (London). 2003, Vol 7, Num 3, pp 267-281, issn 1469-0047, 15 p.Article

Zum Stand der Erforschung von Schulschwierigkeiten = Etat de la recherche sur les difficultés scolairesROEDER, P. M; VERNOOIJ, M. A; SIEGER, R et al.Zeitschrift für Pädagogik. Beiheft. 1990, Num 25, pp 237-274, issn 0514-2717Conference Paper

The theory and practice of pedagogical ethics : features for an ethical praxis in/out of special education = La théorie et pratique de l'éthique pédagogique : les facteurs liés à une pratique éthique de l'enseignement spécialHEYDON, Rachel M.Journal of curriculum studies. 2005, Vol 37, Num 4, pp 381-394, issn 0022-0272, 14 p.Article

Atención educativa á diversidade e políticas de integraciónAlberte Castiñeiras, José Ramón.Informes e propostas. 2004, Vol 13, isbn 84-9750-390-2, 310 p., isbn 84-9750-390-2Book

Steps and strides: planning for progress in science with pupils in special schools = Steps and strides : planification du progrès en science des élèves de l'enseignement spécialSINGLETON, Liz.School science review. 2002, Vol 83, Num 305, pp 41-50, issn 0036-6811Article

Using staff ratings to measure client compatibility = L'utilisation par l'équipe médicale d'une échelle d'évaluation pour établir la compatibilité entre les patientsBROWNING, Mary; JONES, Robert.Journal of learning disabilities (London). 2002, Vol 6, Num 1, pp 35-46, issn 1469-0047Article

Evaluation du dépistage des troubles des apprentissagesBERGEROT, F; HANOUZ, M; MORANE, L et al.REVUE DE SANTE SCOLAIRE & UNIVERSITAIRE. 2012, Num 14, pp 24-26, issn 1879-3991, 3 p.Article

Delayed Special Education Placement for Learning Disabilities among Children of ImmigrantsHIBEL, Jacob; JASPER, Andrea D.Social forces. 2012, Vol 91, Num 2, pp 503-529, issn 0037-7732, 27 p.Article

Evaluation des difficultés d'apprentissage de la lectureVALDOIS, Sylviane.Revue française de linguistique appliquée. 2010, Vol 15, Num 1, pp 89-103, issn 1386-1204, 15 p.Article

Affective consequences of mathematics instruction for students with special needs = Les conséquences au niveau affectif de l'enseignement des mathématiques pour les élèves suivant un enseignement spécialiséMILO, Bauke F; SEEGERS, Gerard; RUIJSSENAARS, Wied A. J. J. M et al.European journal of special needs education. 2004, Vol 19, Num 1, pp 49-68, issn 0885-6257, 20 p.Article

An evaluation of the Touch Math method for teaching addition to students with learning disabilities in mathematics = L'évaluation d'une méthode d'apprentissage du calcul auprès d'élèves atteints de trouble de l'apprentissageSIMON, Rebecca; HANRAHAN, James.European journal of special needs education. 2004, Vol 19, Num 2, pp 191-209, issn 0885-6257, 19 p.Article

  • Page / 42